Grattis syster många å!! Fast några färre än mina..

Min fina syster fyller år idag.
Det ska firas med smörgåstårta och Chokladfudgetårta.



Detta kan vara den absolut godaste tårtan jag någonsin ätit. Den har dessutom fått 1679 "gilla" på Tasteline.
Då förstår ni va!

Min syster blev dessutom frälst när hon åt denna första gången så det är inte mer än rätt att hon får den dagen till ära.

Kakan
150 gram
2 st
2,5 dl
1 tsk
1 msk
1,5 dl
0,5 dl
1 tsk

Fudge
1,5 dl
1,5 dl
2 msk
100 gram
75 gram

Garnering
1 msk

Tillagning
ca 10 bitar

1. Sätt ugnen på 175 grader.

2. Smält smöret och låt det svalna. Vispa ihop ägg, socker och vaniljsocker. Tillsätt kaffet. Sikta i mjöl, kakao och bakpulver. Rör i det smälta smöret.

3. Häll smeten i en smord form med löstagbar kant, ca 24 cm i diameter. Grädda mitt i ugnen ca 20 minuter. Låt kakan svalna i formen.

4. Blanda grädde, socker, sirap och choklad i en kastrull. Låt koka under omrörning några minuter till en tjock och blank smet. Ta kastrullen från plattan och rör i smöret. Häll smeten på chokladbotten och låt kakan kallna.

5. Pudra över kakao.

LÄTT SOM EN PLÄTT!
Tack för att du tar dig tid
att kommentera mitt inlägg :)


Anonym

Ååååh, det där både såg och verkar huuur gott som helst!!! Ska definitivt provas, kanske redan i helgen ;D

Hemmafru i Florida

Vill du skicka lite till mig??

lol...

2012-04-01 | 20:24:40
http://mylifeinparadise.blogg.se/
Jannika mamma till bönan och limpan

Hej! Tack för att du vill hjälpa! Mamman (min vän) har valt att stänga ner bloggen för tillfället för att försöka bearbeta detta hemska som hänt deras familj. Media har upplysts hon va på nyheterna häromdagen ich polisanmälningar är gjorda och helacirkusen är igång! Förhoppningsvis får dessa vidriga kvinnor det straff de förtjänar för att ha misshandlat dessa små barn.



Tack.

Mvh

Jannika

2012-04-08 | 13:30:38
http://jannikassmulor.blogg.se/




»
»
»

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!