Dax att ta tag i jobbfrågan.

Till min lycka så håller sopbilen på att sopa upp gruset från gatan här hemma.
Nu kanske man slipper dammsuga jämt och ständigt!

Jag har vart och hälsat på på jobbet idag och även pratat med rektorn om att ev komma tillbaka.
Evelyn kommer börja på dagis när hon är precis fyllda 1 och det skär i mammahjärtat.
Det andra alternativet var att vänta tills hon blir 2 och det funkar inte.

Så jag hoppas kunna jobba 50 % första tiden för att sedan öka.
Enligt lag har man rätt som förälder att jobba 75% på sin heltidstjänst.
Någon som vet mer exakt hur det funkar?

Tack för att du tar dig tid
att kommentera mitt inlägg :)


Anonym

Ojdå, går det inte att göra nåt mellanting med dagis? Har dom syskonförtur där Colin går? På Nelis förskola kan dom hålla en plats åt E hela hösten så att hon är garanterad en plats i januari, Man skulle väl nästan kunna säga att man får platsen i augusti, bara att man börjar där och börjar betala först i januari. Om inte så kan jag berätta att Cornelis började när han var 1 år precis. Det fungerade hur bra som helst... var nog betydligt jobbigare för mig än honom :)

2012-03-15 | 16:35:52




»
»
»

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!