Mitt 2011 i text och bild

Min årsresumé

Januari
- Colin ska få ett syskon! Fort som tusan gick det efter att vi bestämt oss.
Vi väntar dom kritiska veckorna innan vi berättar för Colin. Vi tänkte vänta med att berätta för familj och vänner också men jag kunde inte hålla mig och berättade för mamma i vecka 5 om jag inte missminner mig.
Det gick vägen ändå :)
BF-datumet enligt sista mens blir 28 september

Det är en fantastisk vinter!



Februari - Jag fyller år och inser att jag kommer vara tvåbarnsmamma vid 23.
Jag döljer min mage bra och planerar att släppa bomben på jobbet efter UL.

Mars - Vi går på ultraljud och får veta att vi väntar en flicka! BF-datumet enl ul blir 4 oktober.

April - Vi börjar fundera på vår boendesituation. Ska vi renovera vinden eller hitta nått nytt?

Colin drar ut sin framtand som dött.



Colin fyller 4 år och lär sig cykla efter 15 min övning på nya cykeln. Snacka om snabb kille!

Maj - Får nys om att grannhuset är till salu. Dock kommer den ut på exkutiv auktion hos kronofogden och det är MYCKET att göra med den.
Vi går på visningen och bestämmer oss för att chansa. Det blir budgivning och vi betalar lite mer än vi räknat med med tanke på husets skick men vi får fortfarande huset billigt, hälften av det våra kära grannar betalat för sitt.

Juni - Vi säljer vår 3:a i en snabb affär. Vi packar och flyttstädar på 1½ dag då vi lämnar över nyckeln den 1:a
Juli.
Våra saker hamnar i garaget, på Peters förråd, hos Peters bror och hos min pappa där vi också får bo under den tiden det tar att renovera huset.

Juli - Semester! Flyget går 3 Juli till huset i Spanien som de senaste somrarna. Colin älskar Spanien och kallar det sitt andra hem.
Han lever verkligen livet där nere! vi är borta.
Jag sitter under parasoll på stranden med magen i vädret, är inte speciellt stor, men känner mig som en strandad val när jag ser mig omkring bland alla smala brunbrända bikinibrudar.



Colin älskar lillasyster i magen och klappar och sjunger för magen. Han tycker det är kul att känna sparkarna och vill inte att jag ska ha kläder på mig. Då ser han inte lillasysyster ;) Gounge!

Vi får tillgång till huset! Eftersom vi är i Spanien när det sker får grannen ta emot nycklarna och gå in och öppna alla fönster för att vädra. Huset är inrökt och vi tror att vi kan vädra ut det värsta tills vi kommer hem ca 1 vecka senare.

Augusti - Renoveringen börjar på allvar! Allt rivs ut, jag gråter en skvätt över vad sjutton vi gett oss in på och tillslut är bara skalet av huset kvar.



Jag åker in på Tillväxtultraljud i v.32 för att se hur bebisen, som fortfarande är en flicka, växer. Eftersom jag hade Havandeskapsförgiftning med Colin håller dom extra koll på mig och graviditeten. Allt ser bra ut. Hon ligger ca 10% under "normalkurvan" men beräknas ändå väga ca 3,3 kg om hon kommer "i tid".
Min mage är liten och folk blir förvånade när jag säger att jag bara har 4 veckor kvar tills Due Date.

September - Jag slutar jobba och går på mammaledighet.

Colin opererar för andra gången bort sina halsmandlar som oturligt nog växt tillbaka.




Går hemma hos pappa och är bitter för att jag inte kan få "boa". Tänker hur det borde vara. Man gör iordning barnrummet, tvättar och styker barnkläder, bäddar sängen, provkör vagnen, inhandlar det sista och bara myser i väntan på bebis.

Peter jobbar järnet för att allt ska bli klart. Vi har inte ätit middag tillsammans många dagar!
Jag börjar bli lite less på att vara gravid. Känner jag ordentligt så kan jag känna lite molvärk i ryggslutet. Går ut på promenader men inget hjälper. Ändrar taktik och vilar mig i stället. Det är trots allt bebisen själv som bestämmer när den vill ut.

Min pappa fyller 50 och vi planerar att gå ut och äta födelsedagsmiddag.
Jag är trött och lite låg och känner att jag behöver sova om jag ska orka med kvällen.

10.30 kommer först värken. 10 min mellanrum direkt. Går snabbt ner till 7 min och jag ringer till mamma som kommer från jobbet för att ha hand om Colin.
Det är tur att hon kommer så fort för vi hinner inte vara hemma länge innan mamma skjutsar in mig till förlossningen. Peter får komma efter, jag kan inte vänta.

13.32 kommer Evelyn till världen! Jag hann vara på förlossningen i 12 min innan hon var född. Mamma och Colin satt i väntrummet och Peter var på motorvägen.
Tur att min syster han komma från jobbet och var med mig dem sista minutrarna.

30/9 Min pappa fick en fin 50års present :)



Evelyn. 2744 gram och 48 cm kärlek.

Oktober - Huset är fortfarande inte klart. Peter jobbar dag och natt och jag tar hand om barnen.

November - Jag får krupp över att inte ha något hem. Huset växer sakta men säkert fram och det är många turer hit och dit för att bestämma inredning.

December - Julmånad. Vi bestämmer att julen firas hos oss i år. Blir huset klart?
Vi flyttar in till ett toprenoverat hus utan kök. Känner att vi inte kan bo hos min pappa längre och satsar på resturangmat och micromat i några dagar.
Tillslut är alla bitar på plats och julafton kommer.

Jag har ett hus och en fin familj och känner mig nöjd med livet.
Tack för att du tar dig tid
att kommentera mitt inlägg :)


Susan med mini i magen- England

Sv; Inga problem alls :)



Vad fin design du har nu! Jätte snygg :)

2012-01-02 | 18:39:42
http://silee.blogg.se/




»
»
»

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!