Baka, baka, liten kaka..

Min mamma var ganska dålig på att baka. Hon säger att hon gjorde det när vi var lill-liten, men det kommer jag inte ihåg.
Min syster var den som stog för baket när vi var så pass stora att vi kunde greja i köket själva.

Det är inget jag lidit av.

Däremot förstår jag inte vart mitt sug för bakning har kommit ifrån. Min farfar var bagare men min pappa gjorde inte mycket i köket. Pasta med baconsås eller macaroner med korv och purjolök om han var tvungen. Så det måste lixom ha hoppat över en generation i såfall.

Colin är gärna med och grejar i köket. Han smakar gärna men inget är wow i hans smaksinne. Han är dålig på att äta sötsaker och jag är definitivt inte ledsen för de ;)

Däremot älskar han banankaka. Har lagt ut receptet här på bloggen för några månader sedan om nån är intresserad.

Hittade två döda bananer i fruktskålen och tänkte att jag skulle slänga dom. Men vips så slängde jag ihop en banankaka och vips så hade vi kvällsfika innan sängen.
Sånt är lite vardagslyx för mig :)
Tack för att du tar dig tid
att kommentera mitt inlägg :)


Modern

Elakt förtal!! hallåååå, bakade jämt när ni var liten. Sockerkakor varje dag, kanelbullar och för att inte tala om lussebullarna som ingen åt, de låg i frysen till påsk då dom slängdes. Pepparkakor för tusan gubbar!.

Nu kommer jag att ha ångest och inte kunna sova i natt..Puss

2012-02-28 | 08:55:23
Vera

Svar: Gud vad snällt att du sa det! Nej jag ska inte ändra mitt utseende, haha! :)

2012-02-28 | 11:24:04
http://vvera.blogg.se/
Jenny - mammaliv i NYC

Åh baconsås & makaroner med korv som är så gott! :) Nu vet jag vad jag ska slänga ihop till lunch!

2012-02-28 | 14:18:37
http://jennybenny.blogg.se/
Anonym

Jag minns att modern bakade morotstårta också ;) /Evelina

2012-02-28 | 15:06:07
http://lyckligamej.blogg.se/
Eleonore- Kokboksutmaningen!

Visst är det kul att tänka vad man får sina intressen ifrån, kul att Colin gärna är med i köket! Hoppas mitt lilla barn också vill vara med :D





»
»
»

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!