Ledsen kille.

Idag pratade jag med dagis om det var OK att Colin stannade till kl 15, alltså en timme längre.

Först så kom en förklaring att dom egentligen bara gjorde så vid krissituationer eller andra familjeproblem.
Sen kom hon på att dom kunde erbjuda sig att byta tider så att han slutar 15 en dag, 14 nästa och sista dagen 13. Det kändes som ett väldigt avlägset alternativ. Det blir ju ingen struktur för Colin alls!

Sista alternativet var att åka ut till Kårsta och leka där med en kompis som slutar samma tid, eller ta hem andra kompisar som slutar runt samma tid som Colin.

Jag tackade för mig och sa att jag bara ville höra mig för eftersom andra förskolor erbjuder dispens om man betalar. DÅ var det andra bullar!

På em hade förskolechefen ringt komunen och ville veta när avtalet med tre extra timmar skulle gå igenom. Svaret blev st dom har tagit bort dispensen och inte längre erbjuder mer tid annat än till loven.

Så det blir att vara hemma en månad till med en unge som går mig på nerverna och tycker illa om sin mamma och syster som inte låter han vara på dagis.

Tack för att du tar dig tid
att kommentera mitt inlägg :)






»
»
»

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!