Ännu en anledning att Hata försäkringskassan.

Min mamma fick avslag på VAB när jag och Peter åkte till förlossningen.

Har ni hört nått så korkat!!

Anledningen var för att Peter inte jobbade. Han skulle alltså ha vart hemma med Colin så jag fick sköta mig själv under förlossningen eller så skulle vi ha tagit med honom ifall Peter ville vara med.

Vem i helvete har bestämt denna otroligt korkade regeln.
Nu har försäkringskassan gått för långt.

Tack för att du tar dig tid
att kommentera mitt inlägg :)


tjockismamman

Kan någon annan få ersättning för att ta hand om mitt barn?

Om vare sig du eller den andre föräldern kan eller vill stanna hemma från arbetet när barnet är sjukt eller barnets ordinarie vårdare är sjuk, kan du överlåta den tillfälliga föräldrapenningen till en annan person som avstår från att arbeta för att vårda barnet. Det betyder alltså att du fortsätter arbeta, medan någon annan får ersättning för att stanna hemma från sitt arbete och vårda barnet.

Vill du överlåta den tillfälliga föräldrapenningen måste du eller den som du överlåter till tala om det vid anmälan. Den som vårdar barnet får då hem en blankett: "7439 Begäran om överlåtelse av tillfällig föräldrapenning". Den ska fyllas i både av den som ansöker om ersättning och av föräldern skickas in till Försäkringskassan.

2011-12-06 | 11:14:04
tjockismamman

Du tar ut föräldrapenning för den nya eller?+ och pappan tar ju ut sina 10 dagar från dagen då den lilleföddes då tar ni ju ut båda två ut tillfällig FP och då kan man inte överlåta dagar till mor och far föräldrarna..

2011-12-06 | 11:23:38




»
»
»

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!