Ev juldag på soffan. Precis som jag vill ha det

Juldagen bjöd på soffläge hela dagen.

Jag städade upp lite julrester imorse medans resten av familjen sov och sen plockade jag fram frukost som så klart fick vara rester och kokade lite ägg.
Tände ljus, dukade fint och sjasade upp mina kära.

Peter kom ner, tittade på bordet, tittade på mig, gick in i kylen och tog fram en tub gröt.

Han åt iallafall två ägg. Sen dammsugade han.

Efter dubbla avsnitt av "Ensam hemma" så gick jag ut till köket för att duka fram middag. Så klart rester.

Tände ljus, dukade fint och fick ropa 7 gånger innan Peter masade sig nyvaket till bords.
Tittade på bordet, tittade på mig, tittade på bordet, sneglade på kylen, suckade och åt 5 köttbullar, 3 prinskorvar, en skinkbit, 2 vörtbröd och en hårbrödmacka.

Dukade undan. Peter städade resten av julstöket alldeles självmant och återgick till soffan.

Nyss avslutade vi en Skype konversation med USA.
Kul grej!

Tack för att du tar dig tid
att kommentera mitt inlägg :)


Anonym

hahaha kunde varit hos oss

//

visning snart igen, längtar till flytt nu!



2011-12-27 | 20:13:19
http://taby.blogg.se/




»
»
»

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!